Klachten en complimenten
- Als u niet of juist wel tevreden bent over de manier waarop u bent behandeld.
- Door een medewerker, een lid van het college van burgemeesters en wethouders of van de gemeenteraad.
- U kunt uw klacht of compliment digitaal, mondeling, telefonisch, per brief of per mail doen.
- Wilt u een compliment geven aan de gemeente? Graag! Het is fijn om te horen dat we op de goede weg zijn.
Voorbeeld van klachten
- een (bel) afspraak wordt niet nagekomen door een medewerker
- een medewerker heeft zich onfatsoenlijk gedragen
- er staat verkeerde informatie op de website waardoor u niet bent geholpen aan de balie
- de gemeente is onbereikbaar
Een klacht over een externe uitvoerder van gemeentelijke taken, meld u bij de externe uitvoerder. Gebruik hiervoor niet het klachtenformulier.
Een klacht over belastingen bijvoorbeeld meld u via het e-mailadres belastingen@cocensus.nl.
Klacht over afval
Klachten over afvalinzameling geeft u door via het e-mailadres afvalscheiden@debuch.nl. Bijvoorbeeld over verkeerd geleverde nieuwe afvalcontainers, een verzoek voor een extra groene container of een verkeerd gestuurde brief.
- Of u stuurt ons een brief met uw klacht.
- Deze stuurt u aan: Gemeente Uitgeest, Middelweg 28, 1911 EG Uitgeest.
- Of per email naar info@Uitgeest.nl
De Klachtencoördinator
- Rob Stam is klachtencoördinator en contactpersoon voor de Nationale Ombudsman namens de gemeenten Bergen, Uitgeest, Castricum en Heiloo.
- Petra Knippenberg is zijn plaatsvervangster.
- De klachtencoördinator ziet erop toe dat de Klachtenregeling correct wordt uitgevoerd. Hij registreert binnengekomen klachten en maakt een jaarverslag.
Jaarverslag klachten
De Klachtencoördinator maakt een jaarverslag op en werkt voor de werkorganisatie BUCH (gemeenten Bergen, Uitgeest, Castricum en Heiloo). U vindt daarom ook informatie over de andere BUCH-gemeenten in dit jaarverslag.
De Nationale Ombudsman
Wanneer u het niet eens bent met de manier waarop uw klacht is afgehandeld dan kunt u de Nationale Ombudsman inschakelen. De Ombudsman is een onpartijdig en onafhankelijk instituut, die de klachtbehandeling beoordeelt.
De klachtenregelingen van de gemeente zijn gepubliceerd op overheid.nl:
Hebt u klachten over vliegverkeer?