Stempas
Als u gaat stemmen neem dan mee:
-
De stempas.
-
Een identiteitsbewijs.
Een identiteitsbewijs is een paspoort, Nederlands identiteitskaart of rijbewijs. Dit document mag maximaal 5 jaar verlopen zijn.
U ontvangt uiterlijk op 1 maart uw stempas per post. Heeft u op 3 maart nog geen stempas ontvangen of bent u die kwijtgeraakt? Vraag dan een vervangende stempas aan.
Schriftelijk aanvragen
Een aanvraag voor een vervangende stempas moet uiterlijk 10 maart door ons zijn ontvangen.
- Print het formulier verzoek vervangende stempas en vul het volledig in.
- Onderteken het formulier.
- Maak een kopie van uw geldig identiteitsbewijs.
U stuurt het ingevulde en ondertekende formulier op naar de gemeente.
- Per mail: scannen en versturen naar verkiezingen@uitgeest.nl.
- Per post sturen naar: gemeente Uitgeest, bureau verkiezingen, postbus 7, 1910AA Uitgeest.
Mondeling aanvragen
U kunt een vervangende stempas ook mondeling aanvragen. Dat kan tot uiterlijk 14 maart 12.00 uur, bij de gemeente waar u staat ingeschreven als inwoner. Hiervoor maakt u een afspraak om langs te komen in het gemeentehuis.
Naar de afspraak neemt u mee:
- Uw identiteitsbewijs.