Inzage procedures
Vanwege de coronacrisis zijn stukken die ter inzage liggen, alleen op afspraak in te zien in het gemeentehuis. Om inzage te vergemakkelijken plaatsen wij de pdf-bestanden op de website. Wilt u de stukken op papier inzien in het gemeentehuis, maak dan eerst een afspraak.
Ontwerpwijzigingsplan ‘Limmerkoog – Geesterweg 2a’ (t/m 31 januari 2021)
Het ontwerpwijzigingsplan ‘Limmerkoog – Geesterweg 2a’ en het daarbij behorende ontwerpbesluit hogere waarde Wet geluidhinder ligt ter inzage van 21 december 2020 t/m 31 januari 2021.
Inhoud wijzigingsplan
Het wijzigingsplan heeft betrekking op Ruimte voor Ruimte. Het agrarisch bedrijf wordt gesaneerd en in ruil daarvoor mogen 11 woningen worden gebouwd, waarvan 6 sociale koopwoningen. Daarnaast wordt de voormalige bedrijfswoning aan de Geesterweg 2a herbestemd naar woning. In het geldende bestemmingsplan ‘Buitengebied’ is een wijzigingsbevoegdheid opgenomen op grond waarvan dit wijzigingsplan mogelijk is. Het wijzigingsplan ‘Limmerkoog – Geesterweg 2a’ is een uitwerking van deze bevoegdheid.
Inzien
- Toelichting ontwerpwijzigingsplan (pdf, 0,92 MB)
- Regels ontwerpwijzigingsplan (pdf, 130 KB)
- Verbeelding ontwerpwijzigingsplan (pdf, 148 KB)
- Beeldkwaliteitsplan (pdf, 3,98 MB)
- Akoestisch onderzoek Geesterweg (pdf, 1,48 MB)
- Archeologisch bureauonderzoek locatie Limmerkoog (pdf, 2,89 MB)
- AERIUS gebruiksfase (pdf, 587 KB)
- AERIUS aanlegfase (pdf, 777 KB)
- Formulier Exploitatieberekening Geesterweg 2A (pdf, 25 KB)
- Bodemonderzoek (pdf, 4,95 MB)
- Watertoets (pdf, 590 KB)
- Quickscan Flora en fauna project Limmerkoog (pdf, 1,80 MB)
- Rapport LIB - Limmerkoog (pdf, 659 KB)
- Invloed bouwplan Limmerkoog op windvang (pdf, 536 KB)
U kunt het plan ook inzien via de website Ruimtelijkeplannen.nl, via PlanID NL.IMRO.0450.WPGeesterweg2a-ON01.
Als u de stukken wilt inzien in het gemeentehuis maakt u daarvoor een afspraak. Hiervoor kunt u contact opnemen met Martijn Knol via telefoonnummer 088 909 77 56 of via e-mail: martijnknol@debuch.nl. Vanwege de maatregelen tegen het coronavirus zijn de openingstijden van het gemeentehuis beperkt.
Reageren
Belanghebbenden kunnen tijdens de inzagetermijn mondeling of (bij voorkeur) schriftelijk zienswijzen naar voren brengen omtrent het ontwerp. De schriftelijke zienswijzen dient u in bij burgemeester en wethouders van Uitgeest, postbus 7, 1910 AA Uitgeest. Voor een mondelinge reactie kunt u een afspraak maken met het team Plannen en Projecten, tel. 088 909 77 56. Anonieme zienswijzen en zienswijzen via e-mail behandelen we niet.
Meer informatie
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met het team Plannen en Projecten van de gemeente Uitgeest, tel. 088 909 77 56 of via e-mail: martijnknol@debuch.nl.
Ontwerpbesluit hogere waarde Wet geluidhinder wijzigingsplan
De Omgevingsdienst IJmond heeft een ontwerpbesluit genomen voor het vaststellen van hogere waarden voor de geluidbelasting in het kader van de Wet geluidhinder. Het hogere waarden besluit heeft betrekking op wegverkeerslawaai vanwege de snelweg A9 en de Geesterweg.
Inzien
Het ontwerpbesluit tot vaststelling van de hogere waarde voor de geluidbelasting ligt met van 21 december 2020 t/m 31 januari 2021 ter inzage bij Omgevingsdienst IJmond, Stationsplein 48b te Beverwijk. De openingstijden zijn van maandag t/m donderdag van 9.00 tot 17.00 uur.
U kunt de stukken ook raadplegen op de website van OD IJmond.
Gedurende de termijn van de tervisielegging kunnen belanghebbenden schriftelijk dan wel mondeling zienswijzen kenbaar maken. Schriftelijke zienswijzen stuurt u naar Omgevingsdienst IJmond, Postbus 325, 1940 AH Beverwijk, onder vermelding van 'Zienswijze ontwerpbesluit tot vaststelling hogere waarde Wet geluidhinder voor wijzigingsplan Limmerkoog - Geesterweg 2a te Uitgeest'.
Afspraak maken
Voor mondelinge zienswijzen maakt u eerst telefonisch een afspraak met Omgevingsdienst IJmond, telefoonnummer 0251 263 863.
Zakelijke beschrijving - anterieure overeenkomst
Burgemeester en wethouders van Uitgeest hebben op 16 december 2020 een anterieure overeenkomst gesloten met Limmerkoog B.V., gevestigd in Uitgeest.
Inhoud overeenkomst
In de overeenkomst worden afspraken gemaakt over plankosten en eventuele planschade voor de gevraagde ontwikkeling voor realisatie van 11 woningen, waarvan 6 sociale koopwoningen en de herbestemming van een bedrijfswoning aan de Geesterweg 2a te Uitgeest.
Inzien
Van 21 december 2020 t/m 31 januari 2021 ligt de zakelijke beschrijving van de anterieure overeenkomst ter inzage op het gemeentehuis in Uitgeest aan de Middelweg 28 te Uitgeest. Vanwege de maatregelen tegen het coronavirus zijn de openingstijden van het gemeentehuis beperkt.
Meer informatie
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met het team Plannen en Projecten van de gemeente Uitgeest, tel. 088 909 77 56 of via e-mail: martijnknol@debuch.nl.
Geen zienswijzen of bezwaar mogelijk
Tegen de gesloten anterieure overeenkomst en de zakelijke beschrijving van de inhoud van de overeenkomst kunnen geen zienswijzen of bezwaren naar voren worden gebracht.
Toepassen coördinatieregeling Bibliotheeklocatie Uitgeest
De gemeenteraad heeft op 10 december 2020 ingestemd met het toepassen van de coördinatieregeling voor de herontwikkeling Bibliotheeklocatie.
Coördinatieregeling
Het project voorziet in de herontwikkeling van de Bibliotheeklocatie in het centrum van Uitgeest met woningbouw. Om het plan te kunnen realiseren is een bestemmingsplan en een omgevingsvergunning nodig. De coördinatieregeling maakt het mogelijk om de benodigde besluiten gezamenlijk en met dezelfde procedure voor te bereiden. Ook vindt bundeling van rechtsbescherming plaats. Het bundelen van besluiten schept meer duidelijkheid over de projectvoortgang o.a. voor de inwoners. Belanghebbenden en bezwaarden hoeven zich maar op één procedure te richten.
Inzien
Het coördinatiebesluit ligt vanaf vrijdag 18 december 2020 ter inzage.
Als u de stukken in het gemeentehuis (Middenweg 28) wilt inzien, kan dit alleen op afspraak. Wij vragen u contact op te nemen met Martijn Knol. Vanwege de maatregelen tegen het coronavirus zijn de openingstijden van het gemeentehuis beperkt.
Reageren
Dit coördinatiebesluit treedt op 19 december. Het is niet mogelijk tegen dit coördinatiebesluit bezwaar of beroep in te stellen.
Meer informatie
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met het team Plannen en Projecten,
- Martijn Knol
- telefoonnummer 14 0251 (zonder netnummer) of
- e-mail: martijnknol@debuch.nl.
Bestemmingsplan De Hoop 11a vastgesteld (t/m 28 januari 2021)
De gemeenteraad heeft op 10 december 2020 het bestemmingsplan De Hoop 11a vastgesteld. De gemeenteraad heeft besloten geen exploitatieplan vast te stellen voor het bestemmingsplan.
Inhoud bestemmingsplan
Het bestemmingsplan maakt de bouw mogelijk van een 2-onder-1-kapwoning op het perceel direct ten zuidwesten van het perceel De Hoop 11a.
Inzien
Het raadsbesluit, vastgestelde bestemmingsplan, en de hierbij behorende stukken kunt u 6 weken inzien vanaf 18 december t/m 28 januari 2021.
- Raadsbesluit (pdf, 60 KB)
- Verbeelding (pdf, 204 KB)
- Regels (pdf, 101 KB)
- Toelichting (pdf, 1,25 MB)
- Bijlagen bij de toelichting (pdf, 7,98 MB)
Als u de plannen in het gemeentehuis, Middelweg 28 wilt inzien, kan dat alleen op afspraak. Neemt u hiervoor contact op met Martijn Knol. Vanwege de maatregelen tegen het coronavirus zijn de openingstijden van het gemeentehuis beperkt.
U kunt het plan ook inzien op de website www.ruimtelijkeplannen.nl (planID NL.IMRO.0450.BPDeHoop11a-VS01).
Reageren
Tegen het besluit tot vaststelling van het bestemmingsplan kan t/m 28 januari 2021 beroep worden ingesteld bij de afdeling Bestuursrechtspraak van de Raad van State. Van deze mogelijkheid kunnen gebruik maken:
• een belanghebbende die tijdig zijn zienswijze bij de gemeenteraad naar voren heeft gebracht;
• een belanghebbende die aantoont dat hij redelijkerwijs niet in staat is geweest zijn zienswijze tegen het ontwerpbestemmingsplan naar voren te brengen;
Het beroepschrift stuurt u naar de afdeling Bestuursrechtspraak van de Raad van State, Postbus 20019, 2500 EA Den Haag. Het beroepschrift moet zijn ondertekend en bevat tenminste de naam en het adres van de indiener, een omschrijving van het besluit waartegen het is gericht en de gronden van het beroep. Digitaal indienen kan via: digitaalloket.raadvanstate.nl.
Inwerkingtreding bestemmingsplan
Het besluit tot vaststelling van het bestemmingsplan treedt in werking 29 januari. Instellen van beroep schorst de werking van het besluit niet. Degenen die beroep hebben ingesteld, kunnen verzoeken om een voorlopige voorziening. Een voorlopige voorziening dient u in bij de voorzitter van de afdeling Bestuursrechtspraak van de Raad van State, Postbus 20019, 2500 EA Den Haag. Digitaal indienen kan via: digitaalloket.raadvanstate.nl. Indien binnen de beroepstermijn een dergelijk verzoek is ingediend, treedt het besluit niet in werking, totdat op het verzoek is beslist.
Meer informatie
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Martijn Knol van team Plannen en Projecten, telefoonnummer 14 0251 (zonder netnummer) of via e-mail: martijnknol@debuch.nl.
Ontwerp wijzigingsplan Uitgeesterweg 27B (t/m 26 januari)
Het ontwerpwijzigingsplan Uitgeesterweg 27B ligt 6 weken ter inzage vanaf 16 december 2020 t/m 26 januari 2021.
Inhoud wijzigingsplan
Het wijzigingsplan heeft betrekking op Ruimte voor Ruimte. Het agrarisch bedrijf wordt gesaneerd. In ruil daarvoor mogen 4 woningen worden gebouwd, waarvan één sociale koopwoning. In het geldend bestemmingsplan ‘Buitengebied’ is een bevoegdheid opgenomen op grond waarvan dit wijzigingsplan mogelijk is. Het wijzigingsplan Uitgeesterweg 27B is een uitwerking van deze bevoegdheid.
Inzien
- verbeelding (pdf, 219 KB)
- regels (pdf, 217 KB)
- toelichting (pdf, 1,58 MB)
- bijlagen bij de toelichting (pdf, 8,12 MB)
U kunt het plan ook inzien op ruimtelijke plannen (PlanID NL.IMRO.0450.WPUitgweg27B-ON01).
Als u de stukken wilt inzien in het gemeentehuis maakt u daarvoor een afspraak. Hiervoor kunt u contact opnemen met Martijn Knol. Vanwege de maatregelen tegen het coronavirus zijn de openingstijden van het gemeentehuis beperkt.
Reageren
Belanghebbenden kunnen tijdens de inzagetermijn mondeling of (bij voorkeur) schriftelijk zienswijzen naar voren brengen. De schriftelijke zienswijzen dient u in bij burgemeester en wethouders van Uitgeest, Postbus 7, 1910 AA Uitgeest. Voor een mondelinge reactie kunt u een afspraak maken. Anonieme zienswijzen en zienswijzen via e-mail behandelen wij niet.
Meer informatie en afspraak maken
Voor meer informatie of om een afspraak te maken, neemt u met Martijn Knol van team Plannen en Projecten.
- telefoonnummer 088 - 909 77 56
- e-mail: martijnknol@debuch.nl
Ontwerp omgevingsvergunning Nieuwland 20 (t/m 26 januari)
Het ontwerpbesluit omgevingsvergunning, de ontwerpverklaring van geen bedenkingen en het ontwerpbesluit hogere waarde Wet geluidhinder Nieuwland 20 liggen 6 weken ter inzage vanaf 16 december t/m 26 januari.
Omgevingsvergunning en ontwerpverklaring
Burgemeester en wethouders hebben het voornemen om een omgevingsvergunning te verlenen voor de bouw van een 3-onder-1-kapwoningen op het perceel Nieuwland 20 te Uitgeest.
Op 10 december is een ontwerpverklaring van geen bedenkingen afgegeven door de gemeenteraad.
Inzage
U kunt het plan hieronder inzien.
- aanvraag omgevingsvergunning deel 1 (pdf, 3,81 MB)
- aanvraag omgevingsvergunning deel 2 (pdf, 6,96 MB)
- concept omgevingsvergunning (pdf, 669 KB)
- ruimtelijke onderbouwing met bijlagen (pdf, 5,67 MB)
- tekening parkeren (pdf, 94 KB)
- akkoord welstandscommissie (pdf, 1,39 MB)
- ontwerpbesluit van geen bedenkingen (pdf, 404 KB)
- ontwerpbesluit van geen bedenkingen raadsbesluit (pdf, 65 KB)
- collegebesluit 3 november 2020 (pdf, 257 KB)
De stukken in het gemeentehuis Middelweg 28 inzien, kan alleen op afspraak. Neemt u daarvoor contact op met Anneke Westerhof. Vanwege de maatregelen tegen het coronavirus zijn de openingstijden van onze gemeentehuizen beperkt.
Zienswijze indienen
Gedurende de inzagetermijn kunt u mondeling of schriftelijk een zienswijze indienen tegen het ontwerpbesluit omgevingsvergunning bij het college van burgemeester en wethouders, postbus 7, 1910 AA Uitgeest onder vermelding van ‘Zienswijze ontwerpbesluit en ontwerpverklaring van geen bedenkingen Nieuwland 20’.
Meer informatie of afspraak maken
Voor het indienen van een mondelinge zienswijze (op afspraak) en voor meer informatie kunt u contact opnemen met Anneke Westerhof
- e-mail annekewesterhof@debuch.nl
- telefoonnummer 088 - 909 78 18.
Ontwerpbesluit hogere waarde geluidhinder Herontwikkeling
De Omgevingsdienst IJmond heeft een ontwerpbesluit genomen voor het vaststellen van hogere waarden voor de geluidbelasting in het kader van de Wet geluidhinder. Het bsluit hogere waarden heeft betrekking op wegverkeerslawaai vanwege de rijksweg A9.
Inzien
Het ontwerpbesluit tot vaststelling van de hogere waarde voor de geluidbelasting ligt 6 weken ter inzage vanaf 16 december t/m 26 januari bij Omgevingsdienst IJmond, Stationsplein 48b te Beverwijk. De openingstijden zijn maandag t/m donderdag van 9.00 tot 17.00 uur.
U kunt de stukken ook raadplegen op de website van OD IJmond
Zienswijze indienen
Gedurende de termijn van de tervisielegging kunnen belanghebbenden schriftelijk dan wel mondeling zienswijzen kenbaar maken. Schriftelijke zienswijzen stuurt u naar Omgevingsdienst IJmond, Postbus 325, 1940 AH Beverwijk onder vermelding van 'Zienswijze ontwerpbesluit tot vaststelling hogere waarde Wet geluidhinder voor herontwikkeling Nieuwland 20 te Uitgeest'.
Afspraak maken
Voor mondelinge zienswijzen maakt u eerst telefonisch een afspraak met Omgevingsdienst IJmond, telefoonnummer 0251 - 263 863.